Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Ασχολουμαι τον ελευθερο χρονο μου με κατασκευες εγχορδων οργανων. Προσπαθω μεσα απο το blog να παρουσιασω ολα τα σταδια κατασκευης ενος οργανου. Ισως ετσι βοηθησω καποιον που ενδιαφερεται να βρει πληροφοριες και να προσπαθησει να κατασκευασει το δικο του προσωπικο οργανο!

Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Κατασκευη μπουζουκιου Μερος 2ο

Ηρθε η ωρα να ασχοληθουμε με το καπακι!
Το καπακι αποτελειται απο 2 κομματια ξυλου που πρεπει να κοληθουν μεταξυ τους
κατα πλατος। Το καπακι ειναι συνηθως ελατος ή κεδρος।



Για να γινει αυτο πρεπει οι επιφανειες που θα κοληθουν να ειναι πλανισμενες τελεια
Ελεγχουμε ενωνοντας τα δυο κομματια σε φως ωστε να μην φαινεται καθολου φως στην ενωση των δυο κομματιων!


Εδω παρατηρουμε πως ειναι πριν το πλανισμα και πως περναει το φως αναμεσα στα δυο ξυλα! Αφου πλανισθει ηρθε η ωρα να κοληθει.

ΚΟΛΗΜΑ ΚΑΠΑΚΙΟΥ
Αυτο γινεται με καποιες ειδικες κατασκευες που τοποθετειται το καπακι και κολιεται!
Εχω κανει μια κατασκευη που ειδα στο ιντερνετ και που ειναι αρκετα καλη και ευχρηστη!

Ειναι μια βαση ξυλινη με μια οροφη συνδεδεμενες μεταξυ τους με κολωνες! Στην βαση θα τοποθετηθουν δυο ξυλα αριστερα και δεξια ωστε να κρατανε ενωμενα σφικτα τα δυο κομματια του καπακιου!
Ειναι ετσι ρυθμισμενα ωστε πρεπει να ασκηθει πιεση για να κλεισουν τα δυο κομματια του καπακιου σφιχτα!



Κατοπιν θα μπουν τα ειδικα κιτρινα μπαστουνια οπου πιεζουν το καπακι προς τα κατω!




Κατω απο το καπακι εχει τοποθετηθει ειδικο αντικολητικο χαρτι για να μην κολησει το καπακι με την βαση!!
Στην ενωση του καπακιου εχω τοποθετησει ενα κομματι ξυλο και εκει πιεζουν τα
μπαστουνια οπως επισης και στις ακρες του καπακιου για να μην ανασηκωθει!!



Το καπακι κολληθηκε και κοπηκε στην κορδελα αφηνοντας περιθωριο 2 χιλιοστα!



Το καπακι προχειρα τοποθετημενο στο σκαφος।
Φαινεται μια πολυ καλη κοληση!!




Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Κατασκευη μπουζουκιου μερος 1ον

Ξεκινησα την κατασκευη μπουζουκιου και θα προσπαθησω να δειξω οσες πιο πολλες φωτο γινεται απο τα σταδια κατασκευης!

Το σκαφος ειναι καρυδια Ειχα φτιαξει πριν μηνες το μανικι απο μαονι
αλλα τελικα επειδη θα το κανω τετραχορδο εφτιαξα αλλο μανικι!



Το μανικι λογω οτι πρεπει να εχει αντοχη στις τασεις των χορδων γινεται απο
πολλα ξυλα κολημενα μεταξυ τους
Εξωτερικα βαζουμε ξυλα οπως φλαμουρι, μαονι κελεμπεκι κλπ και για κοντρες πιο σκληρα οπως βεγγε, εβενο, παντουκ κελεμπεκι κλπ

Στο συγκεκριμενο επειδη ειναι τετραχορδο το μανικι αποτελειται απο 7 κομματια!
Τα ξυλα πρεπει να ειναι πλανισμενα γωνιασμενα και να εφαπτουν τελεια μεταξυ τους!
Πρεπει να υπολογισουμε το μηκος (κλιμακα οργανου) το πλατος και το παχος των ξυλων για να φτανει για το μανικι।
Για παχος τα 25 χιλιοστα ή λιγο παραπανω ειναι καλα!


Οταν κολησω τα κομματια για να τα σφιξω χρησιμοποιω προστατευτικα κομματια ξυλου
για να μην κανω ζημια στα ξυλα।


Αφου σφιξω γερα με τους σφιγκτηρες καθαριζω την κολα
που εχει βγει απο τα ξυλα ή με ενα βρεγμενο σφουγγαρι ή την αφηνω λιγο παραπανω να στερεοποιηθει λιγο και μετα την αφαιρω!

Ετοιμαζω τα φιλετα για το σκαφος οπου εκει θα ακουμπησουν τα καμαρια και το καπακι!
Κοβω κοντα κοντα με το πριονι το φιλετο ωστε να μπορει να καμπυλωθει!! Μετα θα κοληθει στο σκαφος και θα τριφτει με γυαλοχαρτο για να ερθει στο ιδιο επιπεδο με το σκαφος!





Ηρθε η ωρα να ενωσω το μανικι με το σκαφος!

Ειναι απο τα πιο σοβαρα σημεια της κατασκευης। Πρεπει να προσεξουμε πολυ το μανικι να ειναι σε ευθεια με το σκαφος। Αφου βρουμε το κεντρο στο πισω μερος του σκαφους με ενα μεταλικο χαρακα ελεγχουμε να ειναι σε ευθεια με το μανικι!
Επισης προσεχουμε να μην γερνει το μανικι δεξια ή αριστερα σε σχεση με το σκαφος!

Πρεπει να υπολογισω μια κλιση του μανικου σε σχεση με το σκαφος προς τα πισω ωστε να δημιουργηθει το καταλληλο υψος για τον καβαλαρη।
Πρεπει να σκεφτουμε και το παχος της ταστιερας που θα τοποθετηθει αλλα και την καμπυλοτητα του καπακιου! Ετσι υπολογιζοντας ολες τις παραμετρους καταληγουμε στο απαιτουμενο υψος καβαλαρη (12 χιλιοστα περιπου)
Επισης πρεπει να υπολογισουμε να αφησουμε λιγο προς τα εξω το μανικι ωστε να ερθει σε μια ευθεια με το καπακι οταν τοποθετηθει!


Συντομα η συνεχεια! Θα αυμπληρωσω και καποια κενα σε φωτο και σε περισσοτερες λεπτομερειες